سرباز معلمان در مجلس شورای اسلامی 98 99
نوشته شده توسط : nezam

طرح استخدام سرباز معلمان در مجلس شورای اسلامی 

 

طرح استخدام سرباز معلمان در مجلس شورای اسلامی به چه صورت خواهد بود؟ در این میان سرباز معلم‌ها که مدت خدمتشان را صرف آموزش و توسعه علم می‌کنند تجربه‌های زیادی را کسب  می‌نمایند که متاسفانه بعد از اتمام دوران سربازی، بلااستفاده باقی می‌ماند که جای بسی تاسف دارد و جا دارد مسئولین امر، با بررسی موضوع، تدبیری اتخاذ نمایند تا چنانچه سرباز معلم‌ها خودشان بخواهند با اولویت بیشتری به‌عنوان معلم در وزارت آموزش‌وپرورش استخدام شوند و از تجارب آن‌ها بهره‌برداری شود. وی افزود: سرباز معلم‌ها قبل از شروع کارشان به‌عنوان سرباز معلم، در دوره‌های فشرده شرکت  می‌کنند و آموزش‌های لازم به آن‌ها داده می‌شود و همچنین دو سال در مناطق دورافتاده و محروم  مشغول به آموزش هستند و در این راه متحمل سخت‌ترین دوران زندگی خود بوده و از حقوق و مزایای کافی بی‌بهره هستند. نکته مهمی که در اینجا نهفته است  و بسیار دردناک است، این است که تجربه این جوانان بدون استفاده رها می‌شود و استفاده مناسب از آن‌ها صورت نمی‌گیرد.

این افراد مجرب و تحصیل‌کرده در هیاهوی جامعه گم می‌شوند و هیچ توجهی به آن‌ها نمی‌شود. لذا باید چاره‌ اندیشی مناسبی صورت گیرد و با تدوین قانونی مناسب و تصویب آن در مجلس شورای اسلامی، اولویت به استخدام سرباز معلم‌ها در وزارت آموزش‌وپرورش داده شود. صادقی ادامه داد: همچنین مسئولین دولتی باید با پذیرش این موضوع، آن را پیگیری و اجرایی نمایند. بی‌شک استفاده از سرباز معلم‌ها به‌عنوان معلم پس از اتمام دوران خدمتشان می‌تواند باعث توسعه و پیشرفت بازده کاری در مدارس گردد و ازآنجایی‌که اغلب این جوانان در مقاطع ابتدایی تدریس می‌کنند.در این مقاله میخواهیم در خصوص سرباز معلم ها  , و اینکه اصلا سرباز معلم چیست برایتان مطالبی گردآوری نماییم و امیدوار هستیم مطالب امده در این مقاله مورد توجه و رضایت همگی شما عزیزان باشد در صورت دریافت اطلاعات بیشتر درخصوص استخدام سرباز معلم بعد از خدمت, میتوانید با سامانه صدای مشاور تماس حاصل نمایید.


 

,,,,,,,,,

 "سامانه مشاوره تلفنی نظام وظیفه "

 مشاوره دهنده تخصصی خدمت سربازی

برای تماس با مشاورین ما کافیست  از تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071611 

و از موبایل همراه اول با شماره 99225595 تماس حاصل فرمایید

تماس از 8 صبح تا 12 شب

حتی ایام تعطیل

,,,,,,,,

 

 

 

 تکلیف سرباز معلم‌های سال ۹۸ مشخص شد

 در راستای کمک به وزارت آموزش و پرورش در تأمین معلمان کیفی برای مناطق محروم کشور ستاد کل نیروهای مسلح امسال نیز با اختصاص تعدادی از سربازان دارای مدرک لیسانس و فوق لیسانس برای تدریس در مدارس موافقت کرد.وی با بیان اینکه امسال براساس سهمیه تعیین شده از سوی ستادکل نیروهای مسلح ۳۵۰۰ سهمیه سرباز معلم برای وزارت آموزش و پرورش تعیین شد، گفت:

وزارت آموزش و پرورش لیستی شامل اسامی 3549 نفر را به ستادکل نیروهای مسلح ارائه کرد که با بررسی مدارک و وضعیت این اسامی، تمامی این افراد از سوی ستادکل نیروهای مسلح تأیید شدند و اسامی‌شان برای اجرا و فراخوان به سازمان وظیفه عمومی ناجا ارائه شد.

کمالی با بیان اینکه این افراد در دو ماه ابتدایی تابستان دوران آموزشی خود را در مراکز آموزش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی خواهند کرد، گفت: با پایان دوران آموزشی این افراد برای تدریس در مدارس در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار خواهند کرد تا به مدارس مناطق محروم و کمتر برخوردار کشور اعزام شوند.رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه بکارگیری این سربازان تنها برای تدریس مجاز است، گفت: فعالیت سربازان در بخش‌های اداری و خدماتی ممنوع است و این موضوع به آموزش و پرورش نیز ابلاغ شده است.

کمالی درباره اینکه آیا سربازان غایب نیز می‌توانند به عنوان سرباز معلم فعالیت کنند، گفت: غیبت مانع از انتخاب سربازان به عنوان سرباز معلم خواهد شد.



اگرچه استفاده از سرباز معلم یکی از راهکارهای جبران کمبود دبیر در هنرستان‌ها است اما سربازی کاری اجباری است بنابراین نمی‌توان از آنها انتظار ارائه تدریس به روز و کامل را داشت. این افراد با روان شناسی مرتبط با دانش‌آموزان، فن کلاس‌داری و.. آشنا نیستند اما در حال حاضر که راه چاره دیگری برای آموزش و پرورش نمانده می‌توان از ظرفیت و توانایی آنان استفاده کرد و با برگزاری برخی دوره‌های آموزشی آنها را برای حضور در کلاس‌ها آماده کرد.

 

 

باید از ظرفیت معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی استفاده کرد

در بین معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی افرادی هستند که مدرک تحصیلی آنها رشته‌های مرتبط با حوزه‌های مهارتی است هرچند این نیروها استخدام نشده‌اند اما می‌توان از این نیروها استفاده کرد.

 

 

وضعیت تجهیزات هنرستان ها

عضو فراکسیون فرهنگیان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت تجهیزات هنرستان‌ها، خاطرنشان کرد: وضعیت تجهیزات هنرستان ها اسفناک است و عدم تخصیص سرانه لازم به هنرستان‌ها اجازه به روز رسانی و تجهیز وسایل را نمی‌دهد.


 

نکته مهم

نکته مهمی که در اینجا نهفته است  و بسیار دردناک است، این است که تجربه این جوانان بدون استفاده رها می‌شود و استفاده مناسب از آن‌ها صورت نمی‌گیرد. این افراد مجرب و تحصیل‌کرده در هیاهوی جامعه گم می‌شوند و هیچ توجهی به آن‌ها نمی‌شود. لذا باید چاره‌اندیشی مناسبی صورت گیرد و با تدوین قانونی مناسب و تصویب آن در مجلس شورای اسلامی، اولویت به استخدام سرباز معلم‌ها در وزارت آموزش‌وپرورش داده شود.

صادقی ادامه داد: همچنین مسئولین دولتی باید با پذیرش این موضوع، آن را پیگیری و اجرایی نمایند. بی‌شک استفاده از سرباز معلم‌ها به‌عنوان معلم پس از اتمام دوران خدمتشان می‌تواند باعث توسعه و پیشرفت بازده کاری در مدارس گردد و ازآنجایی‌که اغلب این جوانان در مقاطع ابتدایی تدریس می‌کنند می‌توان با الحاق تبصره یا بند قانونی به قانون به‌کارگیری مربیان پیش‌دبستانی، این سرباز معلمان را به‌عنوان مربی پیش‌دبستانی نیز استخدام یا بکار گیری کرد.

پیشنهاد بعدی این است که در روستاهای محروم و کمتر توسعه‌یافته که مدارس آن‌ها به‌صورت چندپایه برگزار می‌شود و افت تحصیلی دانش آموزان به خاطر چندپایه بودن کلاس‌ها و عدم تمرکز آموزگاران برای تدریس، می‌توان با استخدام سرباز معلم‌ها و گذراندن حداقل ۵ سال از زمان استخدام برای تدریس در مدارس روستایی، مشکل چندپایه و افت تحصیلی این دانش آموزان روستایی را نیز مرتفع کرد.


 

 

استخدام سرباز معلم ها

قانون و مقرراتی در خصوص استخدام سربازمعلمان در آموزش و پرورش وجود ندارد.یار محمد حسین‌بُر مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت  در واکنش به  «سرباز معلم ها را استخدام کنید» و « امتیازدهی به سربازمعلمان» اظهار کرد: استخدام تابع قوانین خاص خودش است و آموزش و پرورش در بحث استخدام از قوانین بالادستی مانند قانون مدیریت خدمات کشوری و آیین‌نامه‌های سازمان اداری و استخدامی تبعیت می‌کند.

 

 

استفاده از سرباز معلم

 اگرچه استفاده از سرباز معلم یکی از راهکارهای جبران کمبود دبیر در هنرستان‌ها است اما سربازی کاری اجباری است بنابراین نمی‌توان از آنها انتظار ارائه تدریس به روز و کامل را داشت. این افراد با روان شناسی مرتبط با دانش‌آموزان، فن کلاس‌داری و.. آشنا نیستند اما در حال حاضر که راه چاره دیگری برای آموزش و پرورش نمانده می‌توان از ظرفیت و توانایی آنان استفاده کرد و با برگزاری برخی دوره‌های آموزشی آنها را برای حضور در کلاس‌ها آماده کرد.باید از ظرفیت معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی استفاده کرد و حقوق سرباز معلم در نظر گرفته شود .

در بین جذب سرباز معلم به عنوان حق التدریس  و آموزشیاران نهضت سوادآموزی افرادی هستند که مدرک تحصیلی آنها رشته‌های مرتبط با حوزه‌های مهارتی است هرچند این نیروها استخدام نشده‌اند اما می‌توان از این نیروها استفاده کرد.

 

 

 




:: برچسب‌ها: سرباز معلمان در مجلس شورای اسلامی 98 99 ,
:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 تير 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: